Cel en Gentechnologie 2007

Home Forums School 4C Cel en Gentechnologie 2007

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  waleed432 3 jaren, 8 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

SamC
    Lid

Om dit vermoedelijk populaire topic te openen :):

Vind er iemand in de boek iets over posttranslationele modificatie dat verder gaat dan de chaperonen en signaalpeptiden ?

SamC
    Lid

En dan iets raar, in het deel over hybridisatie heeft hij het stringenciteit, raar begrip, maar ik denk het te verstaan πŸ™‚

Maar op een bepaalde slide wordt vermeld dat een hoge Temp een hoge String… als gevolg heeft. En net daaronder staat dat toevoegen van Formadide de smel temperatuur verlaagt en daarbij de string… verhoogt. Is dat niet tegenstellende, of gaat het bij het eerste over de anneallingstemp. ??

Diablos
    Lid

dit heeft te maken met de afstand tussen uw moleculen:

als uw temperatuur verhoogd gaan de moleculen verder uiteen staan
    als uw smelttemperatuur verlaagd zal de afstand tussen de moleculen verhogen bij eenzelfde temperatuur

SamC
    Lid

ben nog altijd verward πŸ™‚

Diablos
    Lid

het is dus de annealingstemp denk ik

Diablos
    Lid

bij transcriptie bij prokaryoten:

wordt daar die stam-lusstructuur gebruikt om het m-RNA gemakkelijk te kunnen loskoppelen (wat is de rol van Rho hierin?)

SamC
    Lid

Die stamlus zorgt ervoor dat Rho het dinges kan inhalen (alle termen zijn mij nog niet bekend op de juiste moment πŸ™‚ ), dien Rho gaat dan het RNA afsplitsen.

Bij niet Rho-afhankelijk is er achter de stam-lus structuur een zeer AT rijk gebied, en dat heeft ni genoeg waterstofbruggen om het DNA/RNA hybride stabiel te houden. Dus als het dinges ff wordt tegengehouden aan stam-lus valt het uiteen

Diablos
    Lid

bij 2.3.3 Ligatie:

wat is het verschil tussen de slide op p 2 onderaan en die op p3 onderaan?

wordt op p2 een stuk tussen gezet en op p3 gewoon 2 delen aan elkaar gezet?

Diablos
    Lid

1)bij een lineair fragment krijg je 1 bandje bij geleclectroforese (uncut)

bij circulair meerdere: is dit door de superheliciteit? want zou ik zou het logischer vinde als er ook 1 bandje was (maar dan niet met de lengte van het totale stuk, door dan die oprolling)

2) bij sequentiebepaling bij Maxam-Gilbert duid het bandje op de afwezigheid van een nucleotiede, maar de pagina ervoor staat: hydrazine splitst “NA” T en C, kan er iemand mij dan uitleggen waarom T en C dan afwezig zijn?

heeft iemand die oefening van pneumatisch transport al gemaakt.
    ist mogelijk van die dan ff door te sturen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.