studeren aan de nayer

Home Forums School Alle studenten studeren aan de nayer

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Jefke 12 jaren, 10 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Jefke
    Lid

Hallo allen,

Ik heb dit jaar mijn diploma op zak, een professionele bachelor in de agro-en biotechniek.
    Ik overweeg echter om nog verder te studeren en voorlopig lijk ik me het meest te vinden in het programma biochemie aan de nayer.
    (zijn er trouwens veel studenten die de brug maken of is zowat iedereen een “gewone” student die de 4 jaar is doorgekomen?)

Ik vroeg me af of er hier eventueel mensen zijn die het schakelprogramma gevolgd hebben en daar eventueel wat commentaar over kunnen geven en eventueel ook over het laatste jaar zelf.

Tot mijn verbazing is het programma in de nayer wel erg praktisch ingericht, wat naar mijn mening een enorm voordeel is, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet inschatten.

Algemene commentaar is dus ook zeker welkom.

alvast bedankt

SamC
    Lid

Den deze hier is een schakelstudent die het tot in het 4de jaar heeft geraakt…

Maar vind het nogal complex om dat allemaal hier ten toon te stellen…

Hey,

Ik ben ook schakelstudente. Ik volg nu dus lessen samen met het tweede en het derda jaar. De lessenroosters zijn inderdaad heel goed aansluitend voor mij, hoewel ik er al andere heb gehoord. Ik doe chemie. We zijn nu met 8 schakelstudenten voor chemie (dat is zowel biochemie en gewone chemie) en daarvan zijn er 3 of 4 volledig door. De rest heeft een herexamen of enkele aan hun been (waaronder ikzelf). Het is dus wel een aanpassing om van de hogeschool te komen, naar de Nayer, maar het is zeker te doen.

Je kan altijd wel eens komen kijken in de lessen ook denk ik. Normaal zijn ze daar wel vrij soepel in volgens mij.

Groetjes

Dimitri
    Lid

Nog beter … neem eens contact op met Hans Rediers (programmacoördinator biochemie).

hans.rediers@denayer.wenk.be

…. zegt dan nen PT-er 8)

Jefke
    Lid

Dimitri,

contact opnemen met ne leekracht en dan zowat vragen stellen over hoe het is op de nayer enzo… ik weet niet hé, maar dat vind ik precies maar een bekke tja… raar… Stel u voor dat ge die dan later als leekracht hebt 😆

Ik zie dat je van lier bent, ik ook.

Dimitri
    Lid

Bwa … zie maar dat ge van mij geen les hebt volgend jaar (wat dus wel het geval zal zijn 😆 … zo kennen we elkaar al).

Als je naar Hans een mailtje stuurt met vraag achter info over het schakeljaar bio dan gaat hij dat zeker doen hoor.

Yep, ook van Lier, geboren en getogen! Kom anders woensdag af naar de kroegentocht in Lier … daar zal wel wat volk van de s-kring zijn.

Jefke
    Lid

Hallo,

Ah gij geeft daar ook les
    😆 En welk vak dan?

Ik had er al van gehoord of beter van gelezen van de kroegentocht.
    Helaas zal dat niet echt lukken voor mij om daar te zijn.
    Alvast veel plezier ermee.

Ondertussen ben ik al hier en daar wel wat te weten gekomen. Allemaal redelijk positieve zaken.
    Vooral de richting op zich is denk ik uniek in vlaanderen. Het noemt wel biochemie, maar is het meer biotechnologie en dat vindt ge niet in andere scholen.
    En dat zoek ik dus eigenlijk, de echte pure chemie of biochemie is toch net niet wat ik zoek lol

Ik moet wel zeggen dat het per toeval is dat ik toch interesse kreeg voor de nayer, want op de website van de nayer zelf staat er biochemie en ik had al besloten die richting niet te volgen… Door toeval dan ergens gehoord dat er in de nayer eigenlijk meer biotechnologie gegeven wordt dan pure biochemie…

Het had niet veel gescheeld of ik had ergens anders naartoe getrokken.

Ik vind dat eigenlijk raar dat de richting de titel biochemie draagt , in feit is dat toch niet gans correct?

Misschien mogen ze officieel de titel ind. Ing. in de biotechnologie niet gebruiken ofzo?

rennie
    Lid

op de laatste ‘officiele’ zaken die we kregen staat biotechnologie ipv biochemie …
    wat er op m’n diploma zal staan tja, da’s nog afwachten tot juni

Jefke
    Lid

@rennie wrote:

op de laatste ‘officiele’ zaken die we kregen staat biotechnologie ipv biochemie …
    wat er op m’n diploma zal staan tja, da’s nog afwachten tot juni

tja het zal mij eerlijk gezegd worst wezen.
    Op zich gaat het er mij om dat ik de richting “leuk” en goed vind.
    De naam kan mij op zich niet zo veel schelen.
    Alleen is het misschien verwarrend dat men biochemie hanteert terwijl het eerder biotechnologie is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.